måndag 5 november 2007

Träningsbiff

Jag har hört att det finns såna som löser problem när de tränar, som tänker, som är kreativa samtidigt som bloder pulserar. Det gör inte jag. Jag tänker bara på mat.

Ikväll till exempel, direkt efter jobbet till gympan, ingen middag, naturligtvis inget eftermiddagsfika, bara hundra koppar kaffe och lite sushi till lunch.

Jag ligger där och sprattlar med benen i vädret och det enda jag kan tänka på är: ALLT jag ska ÄTA sen, när jag svettats färdigt.
Passet går fort, fort för i takt till musiken rullar bilder i min hjärna av allt jag tycker om: mango, hallon, pepparstarka hamburgare, biff. Biff!

Efter passet går jag raka spåret (det här händer varje vecka), våt i håret, till närmaste kvällsöppna Coop. Fyller korgen med allt som ser gott ut, sen åker jag hem och äter, äter.

Ikväll blev det såhär:
En stor biff (extrapris), dressad med olja, vitlök, kapris och lime.
Grön sparris, salladslök och matvete fräst i stekpannan.
En supersalsa av mango, björnbär, chili, lime, salt&peppar.

Och sen glass förstås, Sia:s Walnut. Varje vecka.

2 kommentarer:

gördis talk sa...

Vi har begått bulgurpremiär!!!
I dag sträckte sig matfantasin till färdiggrillad kyckling men vad mer?????? o dessutom inte alltför mycket kalorier för jag bantar som vanligt.
Kanske .. nej..men jo, vi provar på bulgur, det har ju smakat skapligt när Eva bjudit på sån där fågelmat.
Kikade lite på ditt recept i sept o
tog det som grund o kompletterade med lite vissna grönskaker squash,paprika o så, och .. succe tom Lennart tyckte det var gott nedsköljt med ett glas rödvin.
Tack ska du ha för inspiration !
Kan nämna att jag gjorde apfelstrudel till efterrätt i går.. lika gott som det du inhandlat på Riddargatan

Ulrika sa...

I sanning: Du är inte klok!!!! Äta sån mat efter träning!?! Efter träning vill jag bara sitta i bastun och sen såsa - utan sås.

Men biffen lät god.