söndag 19 augusti 2007

Mitt liv smakar


Smak, det är vad det handlar om. Att smaka på äppelkakan med singelmaltwhisky som DN Söndag hade idag och som jag är tvungen att prova, nästan direkt när den kommer ur ugnen, och smaken är...mm...jo...ganska, jo ganska helt ok, fast den kunde varit mer.
Och förresten litade jag inte på receptet, det blev alldeles för kletigt, så jag fyllde på mjölet och nu är den lite torr.

Och att sen vara full av sötsmak på tungan och bli tvungen att gå till skafferiet och fixa en liten, liten macka med stark ost. Och en kopp kaffe. Och några valnötter.

Och sen - framför TV:n: torkade tranbär, saltade cashew, hasselnötsskorpor, en smutt Bristol cream. Eller knäckebröd med leverpastej och gurka.

Livet smakar, nästan alltid. Mitt liv smakar.
Jag tänkte dela mina smaker med den här bloggen. Berätta om det sura och salta och nyfikna smakandet. Oftast sånt som jag stoppar i munnen, men nästan lika ofta boksmak, läsesmak. Kanske klädsmak och radiosmak också? Jag vet inte. Inte ännu. Det visar sig.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Smakligt! Din blog - en krydda i vardagen. Har själv just upptäckt rabarberchutney med kanelsmak. Rekommenderas!